To measure is to know. We all know this age-old saying, but did we think that in 2022 it would still be as relevant? Well, we may have left the old measuring rod behind, but today we want our data dashboards and Google Analytics as close to us as possible. As marketers, we know that measuring online data is critical.
There’s a big difference between content publishing and content marketing. Content publishing is more or less just putting content up on your website or social media channels, and hoping it will be of interest to somebody. The goal of content marketing, on the other hand, is to get your prospects to do something, to alter their behavior as it relates to your company and product.
Altijd beschikken over inzichtelijke online marketing data is hét ideaal. Dat maakt performance based marketing mogelijk en zorgt voor blije gezichten in de boardroom en bij klanten. In de praktijk vergt dit veel tijd en geld met bijvoorbeeld de ontwikkeling van een complex KPI dashboard en het continu bijhouden van de dashboard data. Een goede rapporteringsservice maakt het verschil. Die neemt niet alleen die zorg uit handen, maar helpt ook de marketing strategy aanscherpen.
Wat is de waarde van de marketing strategy? Wat leveren de online marketing channels nu echt op? En zijn die leuke social media posts ook doeltreffend? Meten is weten. Daarom zijn marketeers dol op cijfers. Maar verzamelen, analyseren en rapporteren kost veel tijd. Speciale marketing tools nemen wel wat werk uit handen, maar een goede analytics tool en rapporteringsservice levert meer op.
Bruikbare digital marketing analytics moet tegemoet komen aan diverse uitdagingen bij de rapportering rond digitale marketing:
In de Harvard Business Review beschrijft Alexandre Samuel haar conclusies uit gesprekken met social media marketingspecialisten van Fortune 500 bedrijven[1] : “The embarrassment of riches (in terms of social media software options) has given marketing, communications and customer relations pros a major integration headache. “We are almost having tool fatigue,” said Jay Bartlett, vice president of global social marketing for Xerox. “These tools are developed in a very fragmented way; I wish there were some integration. You can see how they could work together, but they are all very niche-y.”