Introduced to the market earlier this year, SONAR’s initial version allows healthcare and technology-driven organizations to understand what has taken place in their digital ecosystem during a given period, and identifies important trends and events (what happened on which channel, for example).
Eerder dit jaar kwam de initiële versie van SONAR op de markt, een marketingtool die organisaties in de zorg- en technologiesector helpt om een beter inzicht te krijgen in hun digitale ecosysteem. SONAR analyseert gedurende een bepaalde periode de ontwikkelingen daarin en identificeert belangrijke trends en gebeurtenissen (bv. wat deed zich voor op welk kanaal).
Bruikbare digital marketing analytics moet tegemoet komen aan diverse uitdagingen bij de rapportering rond digitale marketing:
In de Harvard Business Review beschrijft Alexandre Samuel haar conclusies uit gesprekken met social media marketingspecialisten van Fortune 500 bedrijven[1] : “The embarrassment of riches (in terms of social media software options) has given marketing, communications and customer relations pros a major integration headache. “We are almost having tool fatigue,” said Jay Bartlett, vice president of global social marketing for Xerox. “These tools are developed in a very fragmented way; I wish there were some integration. You can see how they could work together, but they are all very niche-y.”
De bedrijfswereld focuseert zich bij zijn marketinginspanningen in toenemende mate op digitale marketing. Hierbij worden (al dan niet bewust in het kader van een strategie) een reeks van platformen geselecteerd waarop men actief wenst te zijn.